Covid-19 annuleringsgarantie

Bij het oriënteren naar de wintersport vakantie is een belangrijke vraag: wat als er weer een tweede Corona uitbraak komt en gebieden in Lock-down gaan of er een negatief reisadvies geldt? Ben ik dan verzekerd, of ben ik mijn geld kwijt?

Je wintersport boeking is bij ons goed verzekerd.

In geval van een negatief reisadvies (code oranje of code rood) ben je bij ons ten alle tijden goed verzekerd, we bieden de volgende twee opties:

  1. Een vervangend goed alternatief of uitkering van een waardevoucher: je accommodatie ligt in een gebied waar een negatief reisadvies voor geldt ten tijde van je geplande wintersport. We zoeken dan in eerste instantie een vergelijkbare accommodatie in een veilig gebied waar geen negatief reisadvies voor geldt. Lukt dat niet dan keren we een waardevoucher uit.  Bijvoorbeeld negatief reisadvies voor Tirol en geen negatief reisadvies voor Frankrijk (Savoie). Voor het reisadvies volgen we de richtlijnen van de Nederlandse overheid. De waardevouchers hebben een geldigheid van 2 jaar.
  2. Covid-19 verzekering / Geld terug garantie: wij zijn niet verplicht de reissom terug te storten bij een negatief reisadvies. De accommodatie is immers beschikbaar en de lokale autoriteiten vinden dat blijkbaar geoorloofd, er is namelijk geen sprake van een ‘lock-down’. Als klant kunt u besluiten toch niet te gaan. Bij ons kunt u zich hiervoor verzekeren. Deze ‘geld terug garantie’ verzekering bedraagt 10% van de boekingsom. De betaling van de boeking incluis de verzekering verloopt via een garantierekening. De garantie rekening -van STO Garant, ook wel derdengeldenrekening genoemd- zorgt ervoor dat je geld veilig staat én dat je profiteert van de ‘geld terug garantie’. Wij noch jij als klant kan bij de betaalde kosten voor de wintersport voordat deze verlopen is. We gaan er niet vanuit, maar mochten wij als bedrijf in staat zijn van financieel onvermogen, dan ondervind jij daar geen schade door, wij kunnen immers niet bij dat geld.

De situatie op een rijtje

Code groen
Er zijn geen restricties en de reis kan plaatsvinden, zonder beperkingen. Is er voor jou toch een reden om te annuleren dan zijn gelden onze standaard annuleringsvoorwaarden.

Code geel

Er zijn lichte veiligheidsrisico’s. Er is sprake van geen of weinig beperkingen, bijvoorbeeld après-ski tenten en andere horeca zijn gelimiteerd en of zijn beperkt in openingstijden. In dat geval zijn er geen gevolgen voor het uitvoeren van onze dienst. Wil je in dit geval toch annuleren, dan is dat een eigen keuze en zijn onze standaard annuleringsvoorwaarden van toepassing.

Code oranje

Bij code oranje is alleen noodzakelijk reizen toegestaan of geadviseerd. De reis kan doorgang vinden aangezien de accommodatie gewoon leverbaar is, er zijn geen restricties van de lokale autoriteiten. Chalet Beyond vergoedt de reis volgens optie 1 of 2, daar waar u bij boeking voor gekozen heeft.

Code rood

Er geldt een negatief reisadvies of reizen naar die bestemming is verboden. Chalet Beyond stelt een alternatief voor indien die voorhanden is. Lukt dat niet dan wordt de reis vergoed.

Onze visie

De gezondheid van de gasten en onze chalet beheerders staat voorop. Wij volgen nauw de adviezen van het RIVM, de lokale autoriteiten én het advies van buitenlandse zaken. Dat resulteert in een duidelijk protocol voor het runnen van onze catered chalets én vormt de basis van heldere boekingsvoorwaarden.

Op deze wijze hopen wij het boeken nog veiliger en leuker te maken zodat je uit kan kijken naar een vertrouwde en plezierige wintersport. Ons team kijkt uit naar je aanvraag en we beantwoorden met het grootste plezier al je vragen.

Veelgestelde vragen

  • Wat is het voordeel van het afsluiten van deze verzekering?

    Het voordeel van deze verzekering is dat je jouw geld terug krijgt indien de reis niet door kan gaan. Dit zal dan in plaats zijn van een voucher, zoals de keuze in onze Covid-19 annuleringsgarantie beschrijft.

  • Wat valt onder deze garantieregeling?

    De garantie geldt voor de elementen die genoemd worden op de boekingsbevestiging, exclusief de administratie-, garantie- en eventuele verzekeringskosten. De hoogte van de schadevergoeding bedraagt maximaal het bedrag van de totale reissom.

  • Wanneer wordt de garantie afgesloten?

    Deze garantie kun je tot uiterlijk 1 week na de boeking afsluiten. Daarna is deze niet meer af te sluiten.

  • Waar heb ik recht op als ik geen garantieregeling afsluit en er wel sprake is van een negatief reisadvies voor de betreffende bestemming?

    In eerste instantie zoekt Chalet Beyond een gelijkwaardige accommodatie in een ander gebied, dat kan een ander wintersport land zijn. Als klant kunt u dat afwijzen maar enkel met gerede gronden. Chalet Beyond zoekt dan een tweede alternatief. Wordt het tweede alternatief wederom afgewezen, met gerede gronden, dan zullen wij de reis in de vorm van een voucher aan u terug vergoeden, deze vouchers zijn dan twee jaar geldig.

  • Wat gebeurt er met mijn wintersportvakantie indien er ten tijde van mijn verblijf het reisadvies naar negatief wordt bijgesteld?

    Wij treden zo snel mogelijk in contact met u en zullen u vragen de accommodatie en het gebied zo snel als mogelijk te verlaten. De financiële afwikkeling zal plaatsvinden middels een voucher (optie 1) of middels een geldelijke vergoeding (optie 2) zoals hierboven eerder toegelicht. De hoogte van de vergoeding zal het gedeelte van de periode zijn van die u heeft gemist.

  • Wordt het geld direct terug gestort bij een negatief reisadvies?

    Wij zullen onze uiterste best doen om de restitutie zo snel mogelijk in orde te maken. Uiterlijk zal dit met 14 dagen gebeuren.