Corona annuleringsgarantie

Corona is wat meer naar de achtergrond geraakt, maar het is niet 100% uit te sluiten, dat het helemaal verleden tijd is. Daarom hier toch maar even uitgelegd hoe Chalet Beyond daar voor de komende winter (‘22/’23) mee om gaat.

Mocht je wintersport niet door kunnen gaan vanwege Corona, zie onderstaande criteria, dan kan je kiezen voor het doorschuiven van je boeking naar de volgende winter (waardevoucher) of je geld terug te krijgen. Je kan dus kosteloos je reis annuleren op grond van de volgende Corona reisbeperkingen. Evaluatiedatum is 4 dagen (96 uur) voor de reis (tijdstip van inceck).

  • Lockdown / reisverbod voor land of regio waar het chalet gelegen is opgesteld door overheid van je thuisland
  • Inreisverbod of reisbeperkingen voor het land, regio of plaats waar chalet gelegen is, opgelegd door overheid of lokale autoriteit die daartoe bevoegd is.
  • Verplichte quarantaine regeling bij land van ontvangst of bij terugkomst. Uitleg: alleen geldig in geval er een 2G regeling van toapssing is op jouw bestemming. Dus quarantaine plicht voor iedereen en testen voor toegang niet als toegangsbewijs wordt gezien. Reiziger dient namelijk zelf verantwoordelijk te zijn voor de juiste inentingen / vaccinaties die het land stelt.
  • Essentiële vorm van Lock-down geldend voor jouw geboekte vakantie (chalet of skigebeid), bijvoorbeeld dorp of skigebied gesloten waar het chalet gelegen is

Toepasbaarheid / uitsluitingen

Een evt. 2G regeling van verantwoordelijke overheid voor je reisbestemming, een verlopen geldigheid van je vaccinaties, een vrijblijvend verzoek tot niet reizen van overheden (niet ondersteund met kleurcode) zijn uitgesloten van deze regeling, net als het opheffen van een quarantaine regeling van enkele dagen (met een maximum van 3) middels een negatieve test. Alleen de hierboven vermelde reisbeperkingen zijn van toepassing op deze annuleringsgarantie.

Onze visie

De gezondheid van de gasten en onze chalet beheerders staat voorop. Wij volgen nauw de adviezen van het RIVM, de lokale autoriteiten én het advies van buitenlandse zaken. Dat resulteert in een duidelijk protocol voor het runnen van onze catered chalets én vormt de basis van heldere boekingsvoorwaarden.

Op deze wijze hopen wij het boeken nog veiliger en leuker te maken zodat je uit kan kijken naar een vertrouwde en plezierige wintersport. Chalet Beyond kijkt uit naar je aanvraag en we beantwoorden met het grootste plezier al je vragen.

Veelgestelde vragen

  • Wat valt onder deze garantieregeling?

    De garantie geldt voor de elementen die genoemd worden op de boekingsbevestiging, exclusief de administratiekosten. De hoogte van de schadevergoeding bedraagt maximaal het bedrag van de totale reissom. Elementen: chalet huur, catering plus evt. geboekte extra’s als drankenarrangement, skipassen en huur wintersportmaterialen

  • Moet ik betalen voor deze annuleringsgarantie?

    Nee daar hoef je niet voor te betalen, dit zit er automatisch bij.

  • Kan ik wel komen ook al geldt er een negatief reisadvies?

    Dat is erg afhankelijk van de lokale situatie. Indien de reis niet uitvoerbaar is voor Chalet Beyond vanwege de heersende Corona epidemie dan zullen wij de overeenkomst ontbinden. Hierover treden we met elkaar in contact.

  • Wordt het geld direct terug gestort bij een negatief reisadvies voor de betreffende bestemming ten tijde van mijn verblijf?

    De restitutie zal uiterlijk binnen twee weken na de reis worden voldaan.

  • Wat gebeurd er met mijn wintersportvakantie indien er ten tijde van mijn verblijf het reisadvies naar negatief wordt bijgesteld?

    Wij zullen met jou in contact treden en vragen wat je wenst te doen. In geval van een negatief reisadvies bent je vrij om de vakantie door te zetten mits het voor Chalet Beyond redelijkerwijs uitvoerbaar is. Ook bieden wij de mogelijkheid de vakantie eerder af te breken. Uiteraard alleen op basis van vermelde criteria. De financiële afwikkeling zal plaatsvinden middels een waardevoucher of een geldelijke vergoeding. De hoogte van de vergoeding zal het gedeelte van de periode zijn van wat je hebt gemist minus één dag die nodig is voor de staf om het chalet weer gereed te maken.

  • Hoe is de vergoeding geregeld voor opties als skipassen en materiaalhuur bij een negatief reisadvies?

    Daarbij volgen wij de regels van de toeleverancier. In vele gevallen worden deze in alle gevallen geldelijk teruggestort, dus niet in de vorm van een waarde voucher.