Covid-19 annuleringsgarantie

Bij het oriënteren naar de wintersport vakantie voor het volgende seizoen wil je weten hoe wij omgaan met eventuele aanhoudende Corona reisbeperkingen. Wat zijn de annuleringsvoorwaarden bij een Lock-down, quarantaine regels, reisbeperkingen etc. Ben ik dan verzekerd, of ben ik mijn geld kwijt?

Je wintersport boeking is bij ons goed verzekerd.

Tegen een kleine vergoeding kan je ten tijde van de boeking kiezen voor een ‘geld terug garantie’. Je krijgt dan je volledige reissom terug minus de kosten van deze optie (soort verzekering) en de boekingskosten. Indien je daar niet voor kiest dan keren we de reissom uit in de vorm van een waarde voucher. Je kan dus altijd kosteloos je reis annuleren op grond van de volgende Corona reisbeperkingen: (Peildatum is een week voor de reis)

  • negatief reisadvies, gebaseerd op land van de boeker door de enige geautoriseerde instantie die betreffende land kent (voor Nederland is dat het ministerie van buitenlandse zaken)
  • reisbeperkingen, bijvoorbeeld niet toelaten van Nederlandse toeristen
  • quarantaine regeling bij land van ontvangst of bij terugkomst
  • vorm van Lock-down, bijvoorbeeld accommodatie gesloten of skigebied gesloten

De twee opties uitgelegd: 

  1. Uitkeren van waarde voucher: hoogte van de waarde voucher is 100% van de reissom, alleen de boekingskosten worden daarvan afgehaald. Eventueel geboekte opties als skipassen of materiaalhuur indien dat via ons is geboekt worden in contanten overgemaakt.
  2. Geld terug garantie: ten tijde van het maken van de boeking kan je kiezen voor de optie ‘geld terug garantie’. Deze optie is tegen een kleine bijbetaling te boeken. Wij keren de gehele reissom terug minus de boekingskosten en de kosten van deze optie.

Indien je voor deze optie kiest dan verloopt de betaling via een garantie rekening. De garantie rekening -van STO Garant, ook wel derdengeldenrekening genoemd- zorgt ervoor dat je geld veilig staat én dat je profiteert van de ‘geld terug garantie’.

Wij noch jij als klant kan bij de betaalde kosten voor de  wintersport voordat deze verlopen is. We gaan er niet vanuit, maar mochten wij als bedrijf in staat zijn van financieel onvermogen, dan ondervind jij daar geen schade door, wij kunnen immers niet bij dat geld. Deze regeling valt onder de STO Garant boekingsvoorwaarden.

Kosten voor gebruik van deze optie en betaalservice: 

  • Bij Catered chalet verblijf voor een week: €45,- p.p. voor volwassenen, kinderen en tieners tot en met 17 jaar €25,- p.p., peuters en baby’s tot de leeftijd van 3 jaar zijn gratis. 
  • Bij Catered chalet verblijf voor een weekend (3- of 4-nachten): €25,- p.p.
  • Accommodatiehuur:  €25,- p.p. voor volwassenen, kinderen en tieners tot en met 17 jaar €15,- p.p., peuters en baby’s tot de leeftijd van 3 jaar zijn gratis.

De situatie op een rijtje

Code groen en/of code geel
Code groen en/of code geel: er zijn geen of lichte veiligheidsrisico’s. Er is sprake van geen of weinig beperkingen, bijvoorbeeld après-ski tenten en andere horeca zijn gelimiteerd en/of zijn beperkt in openingstijden. In dat geval zijn er geen gevolgen voor het uitvoeren van onze dienst. Is er voor jou toch een reden om te annuleren dan zijn gelden onze standaard annuleringsvoorwaarden.

Code oranje of code rood

Code oranje of rood: er geldt een negatief reisadvies of reizen naar die bestemming is verboden. Chalet Beyond zoekt in eerste instantie naar een goed alternatief. Lukt dat niet dan vergoeden wij de reis volgens optie 1 of 2, daar waar u bij boeking voor gekozen heeft.

Onze visie

De gezondheid van de gasten en onze chalet beheerders staat voorop. Wij volgen nauw de adviezen van het RIVM, de lokale autoriteiten én het advies van buitenlandse zaken. Dat resulteert in een duidelijk protocol voor het runnen van onze catered chalets én vormt de basis van heldere boekingsvoorwaarden.

Op deze wijze hopen wij het boeken nog veiliger en leuker te maken zodat je uit kan kijken naar een vertrouwde en plezierige wintersport. Chalet Beyond kijkt uit naar je aanvraag en we beantwoorden met het grootste plezier al je vragen.

Veelgestelde vragen

  • Wat is het voordeel van het afsluiten van een geld terug garantie?

    Het voordeel van deze garantie is dat je jouw geld terug krijgt indien de reis niet door kan gaan vanwege de Corona epidemie. Dit zal dan in plaats zijn van een voucher, zoals de keuze in onze Covid-19 annuleringsgarantie beschrijft.

  • Wat valt onder deze garantieregeling?

    De garantie geldt voor de elementen die genoemd worden op de boekingsbevestiging, exclusief de administratie-, garantie- en eventuele verzekeringskosten. De hoogte van de schadevergoeding bedraagt maximaal het bedrag van de totale reissom.

  • Tot wanneer kan ik de ‘geld terug garantie’ afsluiten?

    Deze garantie kun je tot uiterlijk 1 week na de boeking afsluiten. Daarna is deze niet meer af te sluiten.

  • Wanneer moet je de betaling van de garantieregeling voldoen?

    De betaling voor de Certo Escrow garantieregeling wordt tegelijk gedaan met de aanbetaling van de reissom.

  • Waar heb ik recht op als ik geen garantieregeling afsluit en er wel sprake is van een negatief reisadvies voor de betreffende bestemming?

    In eerste instantie zoekt Chalet Beyond een gelijkwaardige accommodatie in een ander gebied, dat kan een ander wintersport land zijn. Als klant kunt u dat afwijzen maar enkel met gerede gronden. Chalet Beyond zoekt dan een tweede alternatief. Wordt het tweede alternatief wederom afgewezen, met gerede gronden, dan zullen wij de reis in de vorm van een voucher aan u terug vergoeden, deze vouchers zijn dan twee jaar geldig.

  • Wordt het geld direct terug gestort bij een negatief reisadvies voor de betreffende bestemming ten tijde van mijn verblijf indien ik een ‘geld terug garantie’ heb afgesloten?

    In eerste instantie treedt Chalet Beyond in overleg met u. Wij zullen onze uiterste best doen een gelijkwaardige accommodatie te vinden in een veilig gebied zodat u met plezier en ontspanning kan gaan genieten van de geboekte wintersportvakantie. Mocht het alternatief niet aan uw wensen en voorwaarden voldoen met gerede gronden (accommodatie specificaties zijn leidend) dan wordt overgegaan tot terugstorting van de reissom. Deze restitutie zal uiterlijk binnen twee weken worden voldaan.

  • Wat gebeurd er met mijn wintersportvakantie indien er ten tijde van mijn verblijf het reisadvies naar negatief wordt bijgesteld?

    Wij zullen met u in contact treden en vragen wat u wenst te doen. In geval van een negatief reisadvies bent u vrij om de vakntie door te zetten. Ook bieden wij de mogelijkheid de vakantie eerder af te breken. De financiële afwikkeling zal plaatsvinden middels een voucher (optie 1) of middels een geldelijke vergoeding (optie 2) afhankelijk van wat u heeft geboekt. De hoogte van de vergoeding zal het gedeelte van de periode zijn van wat u heeft gemist minus één dag die nodig is voor de staf om het chalet weer gereed te maken. Bijvoorbeeld 3/7e indien u op dinsdag de accommodatie verlaat in geval van een week boeking.

  • Hoe is de vergoeding geregeld voor opties als skipassen en materiaalhuur bij een negatief reisadvies?

    Indien die via ons zijn geboekt dan worden deze in alle gevallen geldelijk teruggestord, dus niet in de vorm van een waarde voucher.