Welke maatregelen nemen wij in ons catered skichalet?

We houden ons in het chalet aan de geldende (lokale) regels en we doen een aantal extra aanpassingen om een gezond verblijf te waarborgen. Onze maatregelen tref je hieronder aan. Daarnaast vragen we om medewerking van jou zodat we samen een geweldige wintersport kunnen realiseren.

Wat doet de chaletstaf?

  • Bij aankomst schudden wij geen handen meer om gasten te verwelkomen
  • Wij letten extra op onze hygiëne
  • Wij proberen op een gepaste afstand contact te houden met onze gasten
  • Bij klachten over gezondheid (hoesten, verhoging, neusverkoudheid) laten wij onze chalet staf zo snel mogelijk testen. In eerste instantie middels een zelftest. Indien die positief is of indien de klachten nadrukkelijk aanwezig zijn zal dat een officiële (PCR) test zijn. Bij twijfel zal de staf ook in zelf quarantaine gaan. Voor de catering service zal dan in de tussentijd overleg met de gast een passende oplossing worden gevonden.
  • Zelf testen staan ook (kosteloos) ter beschikking voor onze gasten.

Welke veranderingen nemen wij in ons catered skichalet?

  • In overleg met de gast creëren wij een zo veilig en gezellig mogelijke indeling. Indien gewenst dan dragen wij bij aan het behouden van een gezonde afstand tussen de verschillende huishoudens.
  • Na elke maaltijd worden algemene ruimtes en algemene contactpunten schoongemaakt en gedesinfecteerd
  • Sauna, jacuzzi, wellness indien aanwezig zullen mogelijk beperkter toegankelijk zijn en vaker worden gedesinfecteerd / schoongemaakt. Dat kan gevolgen hebben voor het gebruik en de frequentie daarvan
  • Op meerdere plekken in het chalet en op elke slaapkamer hebben we desinfecterende gel / zeep voorhanden
  • Afhankelijk van de accommodatie, de indeling en de bezetting worden er kleine aanpassingen gedaan bij het serveren van het ontbijt en het diner. Denk aan minder gebruik van zgn. ‘self-service buffet’ bij het ontbijt bijvoorbeeld.

Wat verwachten we van onze gasten?

  • Naleven van de maatregelen die opgelegd zijn door het RIVM én maatregelen die lokaal (locatie van vakantiebestemming) gelden.
  • Heb je klachten? Blijf dan thuis en reis niet af! Krijg je klachten op locatie, blijf dan in quarantaine op je kamer of reis terug naar huis. Zo voorkom je dat je andere gasten of onze chalet staf aansteekt.
  • Begrip voor de situatie. Het kan soms iets langer duren bij een ontbijt of diner. We behouden zoveel als mogelijk de ongedwongen sfeer, de wijze is wat anders maar de lol is niet minder
  • Let op de minimale 1 meter afstand naar onze staf
  • Wij verzoeken onze gasten in de laatste week voor de wintersport zoveel als mogelijk contact met anderen, personen buiten eigen huishouden, te beperken. Dit om besmettingsgevaar te limiteren.
  • Italië: momenteel verlangt Italië een bewijs van negatieve Corona test die niet ouder is dan 24 uur (PVR) of 48 uur (antigeen test), deze test dient u dus te laten doen vlak voor vertrek bij een erkende partij. Bij de GGD is dat niet mogelijk. Neem dat bewijs uiteraard mee als u op reis gaat. Voor onze bestemmingen in Oostenrijk en Frankrijk geldt dat niet, overigens stellen wij dat wel op prijs.
  • Mis je iets in de aanpak ter plekke in het chalet of heb je een specifiek verzoek? Vraag het onze chalet staf. We doen het samen!

Dit zijn enkele van de belangrijke maatregelen die wij nemen. Onze chalet staf informeert onze gasten op locatie over verdere maatregelen en regels. Mochten er vragen zijn, dan kun je altijd bij ons terecht.

Op de site van de ANWB en Wintersporters (NSkiV) lees je de meest actuele regels voor jouw bestemming

Lokale maatregelen skigebieden

Ben je nieuwsgierig naar de lokale maatregelen en die van het skigebied? Klik dan op één van onderstaande buttons om meer te lezen over welke maatregelen er op jouw gebied worden genomen.