Wat doen we in de zomer?

Wat doen we in de zomer?

Bericht vanaf kantoor ‘wat doet Chalet Beyond in de zomer?’

Chalet Beyond is in de winter druk op de bestemmingen om de gasten een zo mooi mogelijke wintersportvakantie te bezorgen. Vanuit kantoor faciliteren we dit en zorgen voor alle randvoorwaarden. Maar wat doen we op kantoor buiten de wintermaanden? Is het dan komkommertijd?

Nee, juist in de zomer of eigenlijk al vanaf 1 januari gaan alle voorbereidingen voor het nieuwe winterseizoen weer van start. Een korte impressie van onze werkzaamheden:

Aanvragen nieuwe winter

Zodra de klanten van de kerstvakantie weer terug zijn van hun wintersport krijgen we de eerste aanvragen voor het nieuwe seizoen weer binnen. Een enkeling vraagt soms al voor het winterseizoen van start gaat een chalet aan voor de winter erop. Ook na de voorjaarsvakantie is er weer een piek in de aanvragen. Bijna de helft van onze boekingen wordt al voor de zomer gemaakt!

Voordat we alle aanvragen kunnen beantwoorden, maken we (nieuwe) afspraken met de eigenaren van de chalets over de samenwerking en prijzen.  We zijn zelf niet eigenaar van de chalets, maar beheren deze voor de winter (en in Oz-en-Oisans het hele jaar). Zodra alle contracten zijn getekend, kunnen de chalets definitief geboekt worden.

Altijd op zoek naar nieuw aanbod

We zijn altijd op zoek naar een mooi nieuw chalet dat past binnen ons aanbod. Een ruim chalet met goede keuken, kamers met badkamer en suite in een groot skigebied…..En eigenaren die het door ons willen laten beheren of verhuren. Veel deskresearch, bellen, mailen en soms een reis om de potentiele chalets te bezoeken.

Het lijkt soms zoeken naar een speld in een hooiberg, maar dit jaar hebben we zelfs twee chalets kunnen toevoegen aan ons aanbod. Zo bieden we komende winter in eigen beheer catered chalet Carolina in Selva aan. Een chalet dat perfect past bij onze wensen. Ook mogen we komende winter catered chalet La Joly in La Chapelle d’Abondance aanbieden aan onze gasten. Dit chalet is eigendom en wordt beheerd door een Nederlands echtpaar dat ook het chalet volgens ons ‘catered chalet concept ‘aanbied.

   

Continue proces

Een continue proces is het bijhouden van de website: updaten van nieuwe prijzen , details van chalets, boekingen en foto’s. En een nieuw chalet.

Daarnaast blijft de marketing ook een punt van aandacht het hele jaar door met de piek in het voorjaar en zomer. Waar adverteren we? Zijn onze advertenties en foto’s up to date? Hoe doen de advertenties het? Etc etc.

Verbeteren

Een erg belangrijk punt voor ons is het verbeteren van het product. Dit doen we op basis van de evaluaties. Met ons personeel, met de eigenaren en natuurlijk met de klanten. De uitkomsten nemen we door en alle input nemen we mee in verbetervoorstellen. Helaas is het niet altijd mogelijk om aan alle wensen te voldoen (kamers groter maken, meer sneeuw …) maar wat we kunnen doen we graag. Zo is dit jaar de keuken van La Petitta opnieuw ingericht, zodat ons personeel nog betere maaltijden kan bereiden en hebben we eerder voor chalet Gelinotte een verwarmd skischoen rek aangeschaft.

Uitstapje naar ons zomerproduct

Naast onze catered chalets in de winter biedt Chalet Beyond ook in de zomer chalets aan. Dan is onze doelgroep wielrenners. Onze winterchalets Gelinotte en Brocard in Oz-en-Oisans zijn dan onze hoofdbasis waarvandaan onze gasten met name de Alpe d’Huez beklimmen. Met de evenementen Alpe duZes en de Marmotte in juni en juli is het erg druk in onze chalets en springen we vanaf kantoor bij op locatie. Gasten ontvangen, verzorgen van ontbijt, helpen met het bereiden van het diner en pastabuffet en natuurlijk de schoonmaak. Zo staan we vanuit kantoor ook in de praktijk en dichtbij ons product en onze klanten.

 

 Skipassen, skimateriaal, transfers

Na het ‘zomeruitje’ komt het winterseizoen steeds dichterbij en verzamelen we alle extra details. De prijzen van de skipassen worden bekend gemaakt en ook de skiverhuur en skischolen hebben hun prijzen en voorwaarden bijgewerkt. Voor ons tijd om deze informatie te verwerken op de website en reserveringsformulieren te maken voor nieuwe gasten.

Klaarmaken voor de nieuwe winter

In de zomermaanden is het ook de tijd om ons personeel vast te leggen. Willen ze komende winter definitief weer naar de sneeuw en welk chalet willen ze beheren? Als het personeel rond is, organiseren we een opleidings/informatiedag. Zo kunnen we ons (nieuwe) personeel meegeven waar Chalet Beyond voor staat en krijgen ze de ins en outs van het chalet en het skigebied mee. Onze vertrouwde gezichten delen hun ervaringen en ’s avonds sluiten we af met een zelfgemaakt diner. Voor ons als kantoorpersoneel erg fijn om de gerechten te mogen voorproeven. Ook net voor het seizoen bij de chalets zelf maken we een rondje langs onze partners en wordt de nodige informatie gedeeld zodat iedereen klaar is voor de nieuwe winter en onze nieuwe gasten!

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.